Rupesi niin harmittamaan, että suunniteltu papa jäi ottamatta, kun pohdin, että haluan varmasti olla perillä ajoissa. Kun Hupin vuoto näytti ma iltana jo ihan vaaleanpunaiselta sain paniikin. Aamulla soitto Dahlblomin Merjalle, että mites tämä nyt on mahdollista. Saatiin aika papalle sujautettua sinne vastaanottojen väliin ja sen ollessa jo niin kypsä otettiin myös proge. Kuulemma varmaan alkujuoksun tehnyt ns."hiljaisena kiimana", eli ei ole vuotanut, koska oli huomattavasti pidemmällä kun 3 päivää. Pari tuntia panikoimista, ettei vaan nyt olis menny jo ohi. Proge näytti kumminkin vaan 0,5 vai 0,6... mutta kuulemma papan kypsyydestä päätellen voisi arvioida että TI 16.1 voi olla jo myöhäistä.
Siitä sitten lentoja katselemaan. Netin mukaan Blue1:n PE 11.1 lennolle oli tilaa, joten soitto sinne. Puhelimessa selvisi että eivät puhelimitse voi myydä nettitarjous hinnoilla. Hinta pompsahti 79€+koira 50€ ----> 267€+50€+35€ käsittelymaksut (suunta) kun ei varaa netistä. Netistä varattuun lippuun ei kuulemma voi millään ilveellä jälkikäteen koiraa lisätä  vaan ovat niin anteliaita, että suostuvat lipun hinnan 79€ hyvittämään tuosta uudesta 267€:n lipusta. Siis lipusta joka ON JO SAMALLE LENNOLLE! Meinas mennä niin hermo ja menikin. Puhuttuani n.3h 5:n eri ihmisen kanssa Blue1:lta ja kuullessani kaikilta saman asian, ettei tulisi millään ilveellä onnistumaan, kiitin ja laitoin luurin kiinni.
Taistelumielellä kumminkin päätin tänään lähteä aamusta Hki-Vantaalle ihan kasvotusten toimistoon kertomaan pari tosiasiaa mitä mieltä tästä olen. Ymmärrän hyvin, ettei koirapaikkoja voi ylibuukkausriskin takia tehdä netissä, ja että 35€ palvelumaksu tulee lisäksi, kun joku henkilö otetaan varauksen tekijäksi ja senkin vielä jos koiran kuljetus maksaisi tuon 200€ enemmän. Mutta se, että täytyy ostaa uusi lippu lennolle (jolle on jo lippu), josta saa maksaa 200€ enemmän per suunta, jotta saa anoa koiraa mukaan lennolle... josta kuitenkin maksetaan ihan erikseen.

No minä marssin tiskille argumentit ja haulikko valmiina ja kerron, että mieheni olisi pitänyt tähän mennessä ostaa minulle lippu tälle ja tälle lennolle kun itselläni ei ole luottokorttia ja nyt pitäisi saada koira myös mukaan. Virkailija etsii minua lennolta mutta ei yllätys yllätys löydä. Sanoi, että ostetun matkan täytyy näkyä hänen koneellaan asti ennen kun voi koiran sinne lisätä. Ei kun soitto miehelle, että ole niin kiva ja osta pari lippua netistä...takaisin tiskille ja sain siis koiran lisättyä lippuun!!! Virkailija toivotti hyvää matkaa. Ilman siis EDES MAININTAA mistään käytännöstä/järjestelmäviasta, ettei netistä ostettuun lippuun saa/voi lisätä koiraa. Oli pakko vähän aikaa miettiä mitä teen kiukulle, 50:lle liuskalle reklamaatiota ja haulikolle...

Onnellisena kuitenkin, kun "huutava vääryys" korjaantui ilman monen tunnin painia, vääntöä ja reklamointia (mihin olin varautunut). Huomen aamulla varmistuu sitten koirapaikka ja sitten voi ottaa ison huokauksen ;)

Varasin nyt sitten paluulennonkin (mikä piti alunperin varata sitten vasta sieltä päästä), ettei tarvitse soittaa Blue1:lle enää ikinä...tai ainankaan vähään aikaan. Eli takaisin tullaan (jos kaikki mennyt hyvin) PE 18.1.

Hohhoijaa miten jännityksen sekaiset pari päivää. Huomenna olisi vielä ohjelmassa kuljetusboksin noutoa, järkkäystä, hakemista, viemistä ja illalla myöhään progen otto Mäntsälässä. Saan sitten soittaa tuloksen, kun kone on laskeutunut. Tietääpähän vähän missä mennään.

1062316.jpg  We went to check Hupis progesterone. It was still quite low, but the doctor suspected that next Tuesday might be too late. So we are leaving already this Friday. Thanks to Lisette for understanding and possible needing to change their plans for the weekend.